Klacht over behandeling gemeente
Bent u niet tevreden over hoe u bent behandeld door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen of verkeerd antwoord heeft gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen. Wilt u liever eerst persoonlijk contact met de klachtbehandelaar, neem dan contact op via telefoonnummer 14 070 en vraag naar de gemeentelijke klachtbehandelaar.
Gehighlighte tekst: U heeft DigiD nodig. Komt u er niet uit? Bel 14 070 of gebruik het contactformulier
Goed om te weten
- Heeft u een klacht over een besluit dat door de gemeente is genomen? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar of beroep maken
- U kunt alleen een klacht indienen als de aanleiding minder dan een jaar geleden was
- U kunt geen klacht indienen als uw klacht al eerder is behandeld
- Wij behandelen uw klacht vertrouwelijk
- De klachtbehandelaar van de gemeente neemt als dat nog nodig is contact met u op om uw klacht bespreken. Misschien dat uw klacht dan al opgelost is
- Wij handelen uw klacht binnen 6 weken af. Als uw klacht wordt voorgelegd aan de klachtencommissie dan is die termijn 10 weken. Die termijn kan met maximaal 4 weken worden verlengd
- U heeft 15 minuten de tijd om het digitale bezwaar in te vullen. Wilt u een uitleg toevoegen en heeft u daarvoor langer de tijd nodig? Denk er dan aan de tekst van tevoren te maken, zodat u hem alleen hoeft te kopiëren in het formulier
Schriftelijk indienen
U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen. Richt uw brief aan de klachtbehandelaar. Vermeld in uw brief tenminste de volgende gegevens:
- Ter attentie van de klachtbehandelaar
- Uw naam en adres
- Uw klacht (over wie of wat gaat het en wanneer heeft het voorval plaatsgevonden)
- Uw handtekening
Ons postbusnummer:
Gemeente Leidschendam-Voorburg
Postbus 1005
2260 BA Leidschendam
Niet tevreden?
Klachtencommissie
Bent u niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kunt u ervoor kiezen uw klacht voor te leggen aan de klachtencommissie. Deze commissie is onafhankelijk en adviseert het College bij de afhandeling van uw klacht.
Leden klachtencommissie
- De heer mr. B. Zevenhuizen: juridisch adviseur omgevingsrecht gemeente Arnhem
- Mevrouw mr. M. van Wezep: jurist bij de directie Juridische Zaken van het ministerie van Financiën
- Mevrouw mr. A.S. Sanchit-Premchand: senior juridisch adviseur gegevens en bevoegdheden bij de Nederlandse Arbeidsinspectie
Spreekuren Ombudsman
Bent u het niet eens met ons besluit over uw klacht? Dan kunt u terecht bij de Gemeentelijke (Jeugd)Ombudsman. Dit is de Gemeentelijke Ombudsman Den Haag, waarbij Leidschendam-Voorburg ook is aangesloten.
- Wekelijks houdt de (Jeugd)Ombudsman telefonisch spreekuur. Maak een afspraak via (070) 75 28 200 of per e-mail ombudsman@denhaag.nl
- Elke 1e donderdag van de maand van 12:30 tot 15:00 uur is het inloopspreekuur van de (Jeugd)Ombudsman in ons Servicecentrum in Leidschendam
- Meer informatie op www.ombudsmandenhaag.nl en www.jeugdombudsmandenhaag.nl